Self Service
Westpay har en lång historia inom självbetjäning, där betalterminaler används i obevakade miljöer. Vårt mest publika exempel är Max Hamburgare där vi sedan länge ansvarat för deras självbetjäning.
Du har med andra ord antagligen redan använt våra kiosker. Då vet du också att att man som kund värdesätter att man i lugn och ro, tydligt och med kontroll kan göra sin beställning. Som butiks- eller restaurang ägare låter du dina slutkunder göra sin beställning i sin egen takt utan att de bromsar in övriga gäster. Faktum är att våra kunder berättar hur deras intäkter ökar på grund av att de låter kunden göra jobbet. merförsäljning och att det går snabbare är några förklaringar bakom detta. Potentiellt högre intäkter är inte den enda fördelen - en bättre kundupplevelse, resursanvändning, kostnadseffektivitet är bara några få exempel på ytterligare egenskaper som ni kan räkna med.
Westpay erbjuder självbetjänings-lösningar som uppfyller högsta säkerhetsklass, något som självklart är mycket viktigt i obevakade miljöer.
Fördelarna
Detta koncept sparar tid och pengar för handlaren och restaurangägaren. Med obevakad självbetjäning överförs två av tre steg till konsumenten-beställning och betalning.
Personalminskning och mindre manuellt engagemang är några positiva effekter, men kanske den största konsekvensen är ökad försäljning. Erfarenheten visar att den genomsnittliga restaurangräkningen från ett självbetjäningsköp är högre jämfört med att betala till en kassör.
- Högre intäkter
- Lägre kostnad
- Mindre manuellt engagemang
- Bättre kundupplevelse
Oövervakad betalningsterminal
När vi säger självbetjäning menar vi det. Det betyder att våra kiosker är obevakade och hanteras av kunden ensam. Kunden initierar, driver och aktiverar transaktionen när de vet vad de vill köpa - inget behov av en försäljningsassistent av något slag.
De navigerar i systemet som är boost med din profil, element, funktioner och viktigast - produkter eller tjänster. De får samma upplevelse som de var på din hemsida, app eller butik. Nu stärker du ett varumärke.
Ta en minut eller två och fråga dig själv vad detta skulle betyda för din intäkt, varumärke och kundupplevelse.
Tvivlar du fortfarande? Kontakta oss om du vill, hands-on, se vad självbetjäning kan göra för ditt företag.