Fintech Insights

Hej Miche

Hos Westpay finner ni några av landets främsta experter inom betallösningar. De får dagligen frågor vad man ska tänka på när man väljer betallösning. I denna serie får ni träffa medarbetare på Westpay som, utifrån sin roll, ger sin kommentar till trender, insikter och åsikter.

Namn: Michael Carlqvist
Bor: Skåne
Intressen:
Jag gillar mitt jobb och att arbeta med kunder inom Hospitality sektorn. Men utöver det är det mycket fridykning, sportdykning och en hel massa musik som gäller, både att lyssna på men framför allt  att skriva, spela och framföra ihop med mina bandkompisar i Dark Continent. 


Miche

Vad gör du på Westpay?
Jag har just nu en delad roll, jag arbetar dels som Senior Sales Manager inom framför allt hotell och restaurangområdet och där har jag nöjet att få jobba med både våra befintliga och potentiella kunder i ett riktigt spännande segment.

Men jag har även en roll som Product Manager Oracle, som är en av våra viktiga partners inom just Hospitality och jag arbetar med att hålla vår, Westpays kunskap om och relation med dem ständigt ”up to date”.

I din roll som Säljare, vad tycker du är roligast?
Självklart nöjet att få göra affärer och i och med det hela tiden träffa nya människor, lära mig om deras vardag och verklighet och sedan kunna erbjuda en betalningslösning som löser ett eller flera problem hos dem!

När det gäller min andra roll så handlar det främst om relationer, att se till att vårt kontaktnät med vår POS partner hela tiden är så bra som det någonsin kan vara.

Vilka frågor får du ofta när du träffar potentiella kunder?

      • Vad menas egentligen med Omnichannel och vad betyder det för mig?
      • Kan ni leverera Swish i er betalterminal, wow det är ni nog först med!
      • Vilka korttyper accepterar era terminaler? 

Vilka trender ser du inom betalbranschen?

Det händer mycket just nu. Betalsätt adderas löpande. Det blir svårare och krångligare för kunder att sätta sig in i och förstå nyttan och möjligheterna med en ny betallösning, och det är där vi kan komma in stötta och bolla idéer och möjligheter så att kunden kan välja en fullödig lösning som gör nytta. 

Vilka är dina tre främsta tips en kund bör tänka på när de skaffar en betallösning?

  1. Se till att du skaffar en lösning som är skalbar. 
  2. Investera långsiktigt och med kvalité. Snålheten bedrar ofta visheten.
  3. Slå dig samman med en leverantör som verkligen finns där för att hjälpa stötta och ge dig den support som du behöver.

Om man vill kontakta dig för lite råd kring betallösningar, hur gör man då?
Man är välkommen att kontakta mig på michael.carlqvist@westpay.se, 070 185 90 88.


Publicerad juni 9, 2021

Relaterade inlägg

Fintech Insights

Safety First

Fintech Insights

It's all about diversity

Fintech Insights

Number of stakeholders increase.