Fintech Insights

Hej Annika

Hos Westpay finner ni några av landets främsta experter inom betallösningar. De får dagligen frågor vad man ska tänka på när man väljer betallösning. I denna serie får ni träffa medarbetare på Westpay som, utifrån sin roll, ger sin kommentar till trender, insikter och åsikter.

Namn: Annika Lundström
Bor: Bålsta
Intressen:
Matlagning, umgås med goda vänner och träning (är gruppträningsinstruktör i funktionell styrka och dans). Tränar även en hel del med min 1-åriga Bordercollie med mål att tävla i Rallylydnad så småningom.


Annika

Vad gör du på Westpay?
Min roll är Key Account Manager vilket innebär att ansvara för och utveckla samarbetet med våra större kunder/samarbetspartners.

I din roll som Säljare, vad tycker du är roligast?
Det är många saker som gör att jag trivs så bra i min roll. Skulle jag nämna några av dessa så är det att: relationsbygga, jobba långsiktigt och hantera olikheterna mellan kunderna och våra samarbetspartners. Jag brinner för att utveckla våra samarbeten så de blir lönsamma, roliga och stabila. Detta är några exempel som gör mitt arbete väldigt intressant, utmanande och utvecklande.

Vilka frågor får du ofta när du träffar potentiella kunder?

Vad skiljer oss från våra kollegor i branschen? 
Svaren kan givetvis bli lite olika beroende på som frågar men om jag måste välja ut tre saker så är det nog: vår flexibilitet, vårt oberoende och förmågan att alltid finnas där för våra kunder.

Hur fungerar det om jag vill byta terminalmodell?
Det enda som krävs, förutom själva terminalen är ett TerminalID, vilket enkelt beställs i vår användarvänliga webb-portal. 

Vilka trender ser du inom betalbranschen?
Nya kontaktlösa betalmetoder samt ”all-in-one” lösningar där kassa-applikationen ligger lokalt i betalterminalen.

Milo-agilityOvan: Annika tränar ofta med sin 1-åriga Bordercollie. 

Vilka är dina tre främsta tips en kund bör tänka på när de skaffar en betallösning?

  1. Tänk långsiktigt och se till att er lösning är flexibel.

  2. Er leverantör ska helst vara oberoende. Detta ger er möjlighet att byta inlösare vid behov.

  3. Välj en leverantör som har en lättillgänglig support och smidig servicelösning för att undvika onödiga driftstopp.

Om man vill kontakta dig för lite råd kring betallösningar, hur gör man då?
Man är välkommen att kontakta mig på Annika.Lundstrom@westpay.se , 0709 15 20 78.


Publicerad juni 15, 2021

Relaterade inlägg

Fintech Insights

Safety First

Fintech Insights

It's all about diversity

Fintech Insights

Number of stakeholders increase.